מאמרים

פתיחת אופקים רב תרבותיים לתלמידי התיכון על ידי שימוש בתיאטרון - חלק II

רצוי לתת מספר אפשרויות בחירה של מחזות ושל תרבויות שונות. גם אם מדובר בבחירת מחזות יווניים קלאסיים, לדוגמא, עדיין ניתן להפוך אותם לרלוונטיים ועכשוויים. הדילמות המוסריות והאנושיות שמטרידות את גיבורי רוב המחזות הקלאסיים יכולות בקלות לשקף את אלו של תקופתנו.

כדאי שלא להסס לעבד ולשנות טקסטים. אם ברצונכם ליצור תיאטרון חי ותוסס, העניקו לתלמידים את הזכות לערוך שינויים שיהפכו את הדיאלוגים למתאימים יותר לתקופתם. תמיד כדאי לזכור שהמטרה היא חינוך ולימוד ולא מתן כבוד למחזאי כזה או אחר והיצמדות עיקשת לטקסטים שייתכן שייראו ארכאיים בעיני התלמידים. ככלל, ככל שהתלמידים יהיו מעורבים יותר בתהליך ההפקה והעיבוד, כך תגדילו את סיכויי ההצלחה של המחזה.

הפקת המחזות

כמעט כל מתנ"ס או מרכז תרבות יקבל בידיים פתוחות יוזמה שכזאת. אפשר גם לקיים פרוייקט כלל בית ספרי שבו כיתות שונות יעלו מחזות שונים מתקופות ומתרבויות שונות. הפקת יום מרוכז של העלאת המחזות השונים על ידי תלמידי הכיתות השונות יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת, חינוכית ומקרבת לבבות.

חזרה לחלק ראשון